G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 26 februari 2014

Guldkant på tillvaron

Denna helg har varit en upplevelse! 6 glada "tjejer" från både Norrland och Västkusten samlades i Odense för att ha en riktig tjej - häst - party helg...
VIP bord bokat på World Toelt.
Det är en superhäftig tävling som går inomhus i en stor idrottsarena, i mässhallen bredvid är det marknadsgata, restauranger samt framridning av hästar. Allt i en enda skön mix...
I år var det femte året i rad som jag besöker denna tävling, men det var det första året jag var där enbart som publik.
Rätt behagligt,  men ändå en konstig känsla att inte vara lagledare åt mina tjejer. Den rollen har jag från och med i år lämnat över till Lars af Klintberg.
Nu kunde jag ändå inte låta bli att agera galen hejarklack och peppa tjejrna lite. De är ju så himla goa och dessutom superduktiga.
I år red de till sig en delad seger med Tyskland, Hurra !
Förutom detta så såg vi fantastiska hästar och shower. Töltfinalen var helt sagolik och där imponerade Unn Kroghen med sin "Hrappentuss", så otroligt bra de har blivit! Johan Skulasson och Hnokki vann ganska stort och deras visning var som vanligt nästan overklig för oss hobbyryttare, magiskt!
Frauke Schenzel på stoet Óskadis vann fyrgången och vore jag oändligt rik så skulle jag betala hur mycket som helst för det stoet.
God mat och gott vin tillsammans med bästa platserna (vi kunde faktiskt klappa hästarna på rumpan när de fräste förbi, men det gjorde vi inte....) ett härligt tjejgäng, massor av skratt och lite shopping på det - svårslaget...
Kan varmt rekommendera detta som en liten semesterweekend, jag åker mer än gärna tillbaka nästa år!
Guldkant....
Häftigt ekipage med superfin töltvisning


Blå Gul hejarklack hjälpte till seger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar