G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 10 februari 2014

Kurs och spark i röven...

I helgen har det varit tvådagars ridkurs på Wången anordnad av Gneisti.
Det var en sådan här mysig kurs som är full med måbrainslag. All inclusive...
Ett späckat schema fyllt med ridning, god mat på wärdshuset, go´fika från Wedemarks, massage, SPA bad i balja samt bastu och relax.
Middag med gott vin och härligt umgänge på kvällen.
Allt detta är balsam för själen, dock inte balsam för mina ljumskar och ben...
Eftersom jag inte har suttit på en häst sedan i början av december så blev min kropp milt sagt överansträngd.
Träningsvärk major!!!
Nåja, är huvudet dumt så får kroppen lida.. det är ju ett känt begrepp. I alla fall så var det väldigt behövligt för mig att få en kickstart i ridningen. Jag måste ta mig i kragen och sätta igång.
All ridinspiration har varit som bortblåst, dessutom har jag jobbat jättemycket, varit konstant förkyld sedan november och på detta en två veckors semester.
Tack alla snälla goa stallkompisar som motionerat min häst.
Men nu jäklar är jag taggad. Hästen skötte sig exemplariskt på kursen och jag är supernöjd, till och med med mig själv :)
Min yngsta dotter Emelie var också med på kursen i lördags och är lika taggad hon,... Härligt!
Nästan alla som var med och kursade har ridit kurser regelbundet under hösten och vintern. Det är så otroligt roligt och se vilket utveckling det har blivit på alla. Här kan man verkligen se att träning ger färdighet...
Min fina fina häst Kolskeggur. Just nu värd sin vikt i guld! (Kan låta annorlunda i morgon...)


Emelie och Hula


Rutinerade kurshunden Tina hittar såklart fullt med uppmärksamhet på läktaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar