G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 29 november 2012

Morgonstund har guld i mun...

Bara för några veckor sedan gick det upp för mig att jag faktiskt kunde ändra mina arbetstider.
Barnen är utflugna och ska inte skjutsas till skolan kl 8.00...
De ska heller inte skjutsas hem efter skolan och ha middagsmat på bordet typ OMG....
Jag har ett arbete där jag kan styra mina arbetstider precis som jag vill, ...nästan
Det är väl märkligt vilken fördröjning jag har i min hjärna. Emelie flyttade till stan i våras och jobbet har jag haft i 25 år.
Inte förrän i oktober slog det mig att jag kan faktiskt rida i dagsljus varje dag!
Sagt och gjort, numera är jag i stallet kl 8, rider en lagom lång och trevlig runda som avslutas vid nio...
Duschar och fixar på nolltid (naturligt vacker...) är i stan kl 10.00. Shit, vilketn hit!
Hästen rids regelbundet, hundarna får en morgonjoggingrunda, jag får dagsljus och blir glad... bara fördelar.
Nu har jag det så där otroligt bra så jag nästan blir avundsjuk på mig själv:)
Här är en bild från gårdagens ridtur när Gummi försöker förklara för Tina att det inte är ok att jaga hästens svans, eller att nafsa den i mulen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar