G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 22 maj 2014

Stökigt och rörigt..

Är det lite här och där. I lördags tog vi oss i kragen och rensade ut tvättstugan i stallet.
Det var mer än behövligt!
Galet stor hög med trasiga täcken, fula vojlockar, gamla äckliga kläder och massor av annat crap fick åka till tippen.
Vi installerade stora fina garderober så att våra inackorderingar fick någonstans att förvara sina ägodelar.
Det är så lätt att saker som befinner sig på golv och hyllor förvandlas till allmän egendom, det är ju inte roligt...
Rörigt är det också i min  hjärna just nu. Om man hade haft anlag för att gå in i väggar så hade jag suttit som en blötfläck på en stenvägg nu... Tur att man hela tiden hittar en överväxel :)
SM förberedelser tar en enorm tid och tankekraft i anspråk - är dessutom emellanåt väldigt ångestladdat..
En dotter som tar studenten om exakt två veckor med tillhörande studentmottagning, studentbal, klänningar, smycken, fotograferingar, skyltar, champagnefrukostar mm mm, tar också mycket tid och tankar (och pengar...).
Ett företag som har en av sina största peakar just denna säsong - tjohoo!
Allt detta gör att mycket annat få läggas åt sidan ett tag.
Jag skulle ha uppdaterat hemsidan med nya kursdatum för hela sommar/höst/vinter/vår.... har inte hunnit!
Hav förtröstan, det kommer... Såklart ska vi ha endagskurser med allt mys därtill :)
Så fort jag hinner ska jag göra en tidsplanering för detta. Vi kommer att ha ett uppehåll maj och juni, pga typ allt annat. ,
Men i juli kommer det att bli en endagars, Håll utkik.. jag mailar såklart till er alla som varit med förut.
Det är ju tur att det inte var jag som behövde testa den mentala statusen......


En liten del av allt som rensades bort...


Och tvätthögen var inte liten den heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar