G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 8 maj 2014

Var bor vi?

Och frivilligt?
Vaknade i morse med ca 1 dm snö på marken..... Snö även igår, okay jag kan ta ett bakslag men nu räcker det!
Delade på skoj en länk på facebook till Hemnet och en fantastisk hästgård i Gnesta.
Skickade sedan inlägget till min mamma som har sommarställe där i närheten. Hon vill ju så gärna att vi ska flytta söderut närmare henne.
Det var faktiskt bara på skämt.....
Nu är det inte något skämt! Jag vill inte bo i det här klimatet, det är ju helt jäkla galet!
Arg, less och sur är bara förnamnet just nu, för två veckor sedan låg jag ute och solade, planterade blommor samt bytte till sommardäck.
Kul!
Flyttplanerna kryper närmare och närmare, även om en hästgård för 14 700 000 kronor kanske inte är helt genomförbart, men drömma kan man alltid. Är väl bara en tidsfråga innan drömmarna också fryser till is...
Jag vet att det är fästingar, huggormar och vildsvin i mängder, men just nu kändes det som en bagatell jämfört med att frysa röven av sig....
                                                                                         
På väg till jobbet 8 maj 08.30

Bild från Hemnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar