G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 8 maj 2014

Tävlingspremiär

Under helgen som gick hade delar av stallet Valne tävlingspremiär på Timrås Kvaltävling.
Spännande att se vilken skillnad de nya domarhandledningarna medförde... vet inte om jag såg så stor skillnad faktiskt?
Tanken var att jag skulle rida min fina Kolskeggur i T1 och V1, Emelie skule rida Hula frá Holtsmúla i F1, T1 och P2 och Sara skulle rida Ottar i V1 och T1.
Nu gjorde hälsan och omständigheterna vissa ändringar i planeringen så jag återtog min roll som B O B (Betala och bär) dvs hästskötare.
Det är för övrigt en syssla som jag är väldigt bra på, och om det delades ut några pokaler där så skulle jag få en jättestor....
Emelie fick rida Kolskeggur och Hula var bara med som kuttersmycke :) (Hon fick välbehövlig träning i miljöombyte..)
Sara red Ottar och det gick finfint, de nådde inte riktigt fram till A-klass, men gott och väl B-klass. Väldigt bra poäng ändå för att vara första tävlingen.
Ottar är en stor maffig fyrgångshäst med jättefina rörelser, han är dessutom jättetrevlig. Men det är väldigt mycket häst som ska ridas fram och han har också en skadehistorik bakom sig som gör att man måste vara väldigt försiktig i träning och ridning. Ottar ägs av Katarina Söderlund i Bromma.
Emelie gjorde en fin fyrgångsvisning på Kolan, där han tyvärr blev lite spänd och styv i tölten, lite oprecisa gångartsbyten drog också ner poängen en smula medan grundgångarterna satt som en smäck! Lite träning på dessa två så är de i A-klass på nolltid.
Mina härliga vänner i Gneisti red också och alla skötte sig exemplariskt. Tränare Gummi skulle ha varit superstolt, men han befann sig i Finland för att lära finnarna att rida...
Övernattning på Östanskär jakt o konferens med middag som Jenny och Cecilia hade roddat. Galet trevligt! Det Gneistidamerna eventuellt tappar i poäng på ovalbanan vägs definitvit upp av humor, charm och trevlighet!
B O B passade också på att filma alla ekipage, så nästa vecka blir det filmkväll för oss alla tillsammans med tränaren Gummi.
Smörgåstårta och go´fika står på menyn..
Fina Kolan på väg..
Ottar och Sara nöjda efter dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar